Grupa Triglav započinje novi strateški period koji će trajati do 2030. godine, a za taj period postavila je ambiciozne ciljeve s ciljem daljnjeg rasta i razvoja.
Prema nerevidiranim podacima, Grupa Triglav[1] je u 2024. godini ostvarila ukupni obujam poslovanja od 1,72 milijarde eura, što je iznad planirane vrijednosti od oko 1,60 milijardi eura. Uz snažne rezultate kako u djelatnosti osiguranja tako i u upravljanju imovinom, na poslovanje su dodatno pozitivno utjecali povoljni uvjeti na financijskim tržištima, relativno niskim odštetnim zahtjevima i jednokratnim događajima, posebice pozitivnim učinkom u segmentu Zdravlja. Poslovni rezultat Grupe prije oporezivanja dosegao je 159,0 milijuna eura, dok je neto poslovni rezultat iznosio 131,4 milijuna eura. Kombinirani omjer za Imovinu i Zdravlje bio je bolji od planiranog te je iznosio povoljnih 93,6%. U okruženju još uvijek prisutne neizvjesnosti u pogledu budućih inflatornih očekivanja i zaoštrenih tržišnih uvjeta, Grupa Triglav ojačala je svoju vodeću poziciju na tržištu osiguranja, kako u Sloveniji, tako i u Adria regiji. Solidna kapitalizacija, uspješno poslovanje i pozitivni izgledi potvrđeni su ponovnim dodjeljivanjem visokog kreditnog rejtinga "A" s poboljšanim srednjoročnim prognozama. Grupa ambiciozno ulazi u novi strateški period do 2030. godine, s planom da udvostruči ukupni obujam poslovanja, poslovni rezultat prije oporezivanja i obujam sredstava pod upravljanjem do 2030. godine.
NAGLASCI POSLOVANJA U 2024.
Poslovni rezultat Grupe Triglav prije oporezivanja iznosio je 159,0 milijuna eura (prethodne godine 21,1 milijun eura), dok je neto poslovni rezultat Grupe dostigao 131,4 milijuna eura (u prethodnoj godini 16,3 milijuna eura). Matično društvo Zavarovalnica Triglav, ostvarilo je prije oporezivanja poslovni rezultat od 117,6 milijuna eura (u 2023. godini 15,8 milijuna eura) i neto poslovni rezultat od 98,2 milijuna eura (u 2023. godini 14,2 milijuna eura).
U 2024. godini, u relativno povoljnim uvjetima u odnosu na izuzetno izazovnu 2023. godinu, postigli smo vrlo dobre rezultate u svim segmentima poslovanja, značajno premašivši postavljene ciljeve. U 2025. ušli smo s dobrim financijskim temeljem, što potvrđuje i visok kreditni rejting 'A' te pozitivna srednjoročna prognoza od strane agencije S&P. U 2025. godini planiramo nastavak profitabilnog i sigurnog poslovanja, a očekivani obim poslovanja trebao bi premašiti 1,8 milijardi eura. Profitabilnost osiguravajućeg dijela poslovanja potvrđena je kombiniranim omjerom imovine i zdravlja, koji je ostao ispod 95 posto. Planiramo poslovni rezultat prije oporezivanja između 130 i 150 milijuna eura, pod uvjetom da se poslovanje odvija bez većih jednokratnih događaja. Prošla godina bila je uspješna, te s entuzijazmom i optimizmom ulazimo u strateški period od 2025. do 2030. godine, u kojem smo postavili vrlo ambiciozne ciljeve. U ime Uprave, iskreno zahvaljujem cijelom timu Triglava na posvećenosti u ostvarivanju naših poslovnih ciljeva, izjavio je Andrej Slapar, predsjednik Uprave Zavarovalnice Triglav.
Prema nerevidiranim podacima, ukupna bilanca stanja Grupe Triglav porasla je za 11 posto i sada iznosi 4.538,3 milijuna eura. Ukupna vrijednost kapitala također je porasla za istu stopu, dosegnuvši 989,0 milijuna eura. Drugi sveobuhvatni prihod iznosio je 6,3 milijuna eura, dok je u prethodnoj godini iznosio 34,7 milijuna eura, uz značajno usklađivanje ročnosti sredstava i obveza. Neto profitabilnost kapitala Grupe bila je vrlo povoljnih 14 posto.
Održali smo robusnost našeg poslovnog modela, koji nam omogućava da se lakše prilagodimo izazovima poslovnog okruženja. Nastavljamo odgovorno preuzimati rizike u osigurateljnoj industriji te upravljati imovinom i obvezama s ciljem njihovog usklađivanja. Grupa je dobro kapitalizirana, dodatno ojačana profitabilnim poslovanjem i uspješnim izdavanjem nove podređene obveznice u 2024. godini, komentirao je Uroš Ivanc, član Uprave Zavarovalnice Triglav.
Ukupan obim poslovanja Grupe Triglav dostigao je 1,72 milijarde eura, dok je konsolidirana obračunata bruto premija osiguranja iznosila 1,62 milijarde eura. Ovaj rast poslovanja rezultat je povećanja obima osiguranja stranaka, brojnih mjera u upravljanju rizikom osiguranja, povećanja stope premije u prethodnim godinama te povećane prodaje osiguranja na principu slobodnog kretanja usluga (FOS), uglavnom u Poljskoj. Zbog ukidanja dopunskog zdravstvenog osiguranja u Sloveniji, ukupna premija osiguranja Grupe pala je za 2 posto u odnosu na prethodnu godinu. Ne računajući ovaj utjecaj, rast bi iznosio 10 posto, istaknuo je Ivanc.
U skladu s ciljanom geografskom disperzijom premija, Grupa je povećala udio premija ostvarenih izvan Slovenije. Slovensko tržište činilo je 56 posto ukupne premije, a obim premija na ovom tržištu bio bi veći za 6 posto, kada bi se u obzir uzeo učinak segmenta Zdravlje. Na tržištima Adria regije, Grupa je ostvarila rast premije od 9 posto, dok je na međunarodnom tržištu, na kojem posluje uglavnom na principu slobodnog kretanja usluga i aktivnog poslovanja u reosiguranju, ostvarena rast od 21 posto.
Prema nerevidiranim podacima, poslovni rezultat prije oporezivanja Grupe Triglav u 2024. godini iznosio je 159,0 milijuna eura (21,1 milijun eura ostvarenih prethodne godine). Od tog iznosa, 16,1 milion eura odnosi se na takozvano. obustavljeno poslovanje, što uključuje efekte prestanka pružanja dopunskog zdravstvenog osiguranja u Sloveniji. Detaljniji uvid u poslovni rezultat Grupe prije oporezivanja po segmentima:
Poslovni rezultat Grupe Triglav od osiguranja u 2024. godini iznosio je 97,5 milijuna eura, što predstavlja značajan oporavak u odnosu na gubitak od 7,1 milijuna eura iz prethodne godine, pri čemu su sva tri segmenta poslovanja ostvarila pozitivne rezultate. Segment Imovina postigao je rezultat od 69,1 milijun eura, što je snažan rast u odnosu na 3,6 milijuna eura iz 2023. godine. Ovaj rezultat proizlazi iz povećanog obujma poslovanja i smanjenja obračunatih šteta. U segmentu Život, poslovni rezultat porastao je na 19,8 milijuna eura, u odnosu na 16,7 milijuna eura iz prethodne godine, zahvaljujući rastu prodaje životnih osiguranja. Međutim, segment Zdravlje ostvario je negativan rezultat, koji je iznosio 8,6 milijuna eura, dok je u prethodnoj godini bio gubitak od 27,4 milijuna eura. Ovaj pad poslovanja prvenstveno je bio uzrokovan ukidanjem dopunskog zdravstvenog osiguranja u Sloveniji. Prihodi od usluga osiguranja smanjeni su za 4 posto i iznosili su 1.298,0 milijuna eura, što je rezultat utjecaja obustave dopunskog zdravstvenog osiguranja u Sloveniji. Isti se efekt odrazio i na iznos obračunatih šteta, koje su pale za 34 posto i iznosile 678,7 milijuna eura. Poslovni rezultat također je bio pod velikim utjecajem masovnih prirodnih katastrofa. Ukupni trošak tih nepogoda procijenjen je na 45,5 milijuna eura, (212,2 milijuna eura prethodne godine). Najveće štete prouzročile su nepogode u Sloveniji, među kojima je nevrijeme s gradom izazvalo štetu od 28,8 milijuna eura. Također, gubici reosiguranja procijenjeni na 16,2 milijuna eura rezultat su različitih prirodnih katastrofa, uključujući potres na Tajvanu, nepogode u Njemačkoj, Italiji, Švicarskoj i Austriji, te posljedice uragana Beryl u Karibima i centralnoj Europi, kao i tajfuna Yagi u Vijetnamu i Kini. Troškovi nabavke i administrativni troškovi, uključujući one koji se ne mogu direktno pripisati, porasli su za 4 posto i iznosili 370,9 milijuna eura.
-
Poslovni rezultat iz investicijskog dijela dostigao je je 49,0 milijuna eura, (22,2 milijuna eura prethodne godine), a na njega su povoljno utjecali uvjeti na financijskim tržištima, provedba planirane investicijske politike Grupe te dobit ostvarena prodajom udjela u pridruženom društvu. Profitabilnost financijskih ulaganja Grupe, bez ulaganja u korist osiguranika koji preuzimaju rizik ulaganja, iznosila je 3,0 posto prošle godine, dok je u 2023. godini bila 1,6 posto.
-
Poslovni rezultat iz neosiguravajuće djelatnosti također je zabilježio rast, te je iznosio 12,5 milijuna eura, u odnosu na 5,9 milijuna eura iz prethodne godine. Ovaj povećani rezultat uglavnom je posljedica dobrog upravljanja imovinom.
Poslovanje Grupe Triglav u 2024. po segmentima poslovanja:
Segment Imovina: Grupa je ostvarila uspješan poslovni rezultat kako u dijelu osiguranja, tako i u dijelu ulaganja unutar segmenta Imovine. Ukupni obim poslovanja segmenta porastao je za 11 posto, dosegnuvši iznos od 1.304,4 milijuna eura, zahvaljujući gore spomenutim pozitivnim efektima. Obračunate štete smanjene su za 18%, padajući na 627,5 milijuna eura, što je rezultat povoljnih kretanja šteta i velikog obima iz prethodne godine. Troškovi akvizicije i administrativni troškovi, uključujući one koji se ne mogu pripisati, povećani su za 5 posto na 304,3 milijuna eura. Kombinirani omjer segmenta dostigao je povoljnu vrijednost od 94,0%, dok je prethodne godine iznosio 99,7%. Poslovni rezultat prije oporezivanja segmenta iznosio je 100,8 milijuna eura, što je značajan porast u odnosu na 14,5 milijuna eura iz prethodne godine. Od tog iznosa, 69,1 milijuna eura ostvareno je iz osiguravajućeg dijela (u odnosu na 3,6 milijuna eura prethodne godine), dok je 32,9 milijuna eura ostvareno iz investicijskog dijela, što predstavlja triput veći rezultat u odnosu na prošlu godinu. Grupa je ostvarila značajan rast rezultata iz investicijskih aktivnosti, a dodatni pozitivan efekt ostvarila je kroz dobit od prodaje udjela u pridruženom društvu u iznosu od 4,7 milijuna eura.
Segment Život: Poslovanje u životnom segmentu Grupe Triglav u 2024. godini bilo je uspješno. Ukupni obim poslovanja segmenta porastao je za 7%, dosegnuvši iznos od 244,6 milijuna eura. Istovremeno, ugovorna marža usluge (CSM) povećala se za 23%, dostižući 272,2 milijuna eura. Obim novostvorene marže iznosio je 41,1 milijun eura, dok je njeno uvrštavanje u poslovni rezultat bilo 36,6 milijuna eura. Nova prodaja osiguranja Grupe nastavila je biti razmjerno profitabilna, s profitabilnošću novih poslova od 13,4%, što je za 1,2 postotna boda niže u odnosu na prethodnu godinu. Poslovni rezultat segmenta prije oporezivanja porastao je za 60%, dosegnuvši 30,3 milijuna eura. Od tog iznosa, 19,8 milijuna eura ostvareno je iz osiguravajućeg dijela poslovanja (u odnosu na 16,7 milijuna eura prethodne godine), dok je 10,5 milijuna eura ostvareno iz investicijskih poslova (1,9 milijuna eura prethodne godine). Ovaj rast poslovnog rezultata dodatno su potaknule povoljne prilike na financijskim tržištima.
Segment Zdravlje: Uspješno poslovanje segmenta Zdravlje Grupe Triglav u 2024. godini bilo je djelomično oblikovano efektima jednokratnih događaja, posebno ukidanjem dopunskog zdravstvenog osiguranja u Sloveniji. Ukupni obim poslovanja Grupe u ovom segmentu smanjen je na 56,2 milijuna eura, što je značajan pad u odnosu na 223,0 milijuna eura ostvarena prethodne godine. Obim obračunatih šteta smanjen je na 24,0 milijuna eura u 2024. godini, u usporedbi s 226,4 milijuna eura u prethodnoj godini. Grupa je u segmentu Zdravlje u Sloveniji implementirala reviziju poslovnog modela, pri čemu je pripojila zavisnu zdravstvenu osiguravajuću kuću matičnom društvu. Ovim potezom ostvareni su ciljevi daljnjeg rasta premije, odgovornog upravljanja štetama i racionalizacije troškova. Istovremeno, Grupa je dodatno ojačala proizvode dopunskog zdravstvenog osiguranja na slovenskom tržištu, ali i na tržištima Adria regije, ostvarivši rast premije od 37%. Poslovni rezultat segmenta prije oporezivanja iznosio je 10,3 milijuna eura, u značajnom porastu u odnosu na prethodnu godinu, kada je rezultat iznosio -31,4 milijuna eura. Na ovaj rezultat utjecala je naknada države primljena u skladu s Uredbom o dopunskom zdravstvenom osiguranju (11,0 milijuna eura) te povoljan razvoj rezervi za dopunsko zdravstveno osiguranje formirane u prethodnim razdobljima (6,4 milijuna eura). Ključni strateški ciljevi i ambicije Grupe Triglav u segmentu Zdravlje ostaju isti, a ovaj segment i dalje predstavlja jedan od glavnih fokusa u daljnjem razvoju Grupe.
Segment Upravljanje imovinom: Poslovanje segmenta upravljanja imovinom bilo je izuzetno uspješno u 2024. godini, zahvaljujući vrlo povoljnim kretanjima na financijskim tržištima. Ukupni obim poslovanja porastao je za 4% i iznosio 112,5 miliona eura. Premije dobrovoljnog mirovinskog osiguranja povećale su se za 2%, na 61,0 miliona eura, dok su prihodi od upravljanja imovinom (provizije) porasli za 24% na 49,4 miliona eura. Neto imovina pod upravljanjem u zajedničkim fondovima i kroz individualno upravljanje Grupe Triglav porasla je za 33%, odnosno za 564,5 miliona eura te je na kraju godine iznosila 2,27 milijardi eura. Neto prilivi dostigli su 200,9 miliona eura, dok je pozitivan efekt tržišnih uvjeta na kapitalnim tržištima iznosio 363,6 miliona eura. Ukupni poslovni rezultat prije oporezivanja segmenta iznosio je 17,5 miliona eura, što je nešto niže u odnosu na 19,0 miliona eura ostvarene prethodne godine. Rezultat iz poslovanja iznosio je 13,2 miliona eura (u odnosu na 6,8 miliona eura prethodne godine), a najviše su ga poduprli veći prihodi od upravljanja imovinom. Investicioni rezultat dostigao je 4,4 miliona eura (u odnosu na 12,2 miliona eura prošle godine). Smanjenje investicijskog rezultata uglavnom je rezultat promjene rezervi za neostvarivanje garantiranog prinosa iz prethodne godine, pa bi bez ovog efekta rast poslovnog rezultata segmenta prije oporezivanja premašio 50%.
Ukupna sredstva pod upravljanjem Grupe Triglav na kraju 2024. iznosila su 5,9 milijardi eura, što je 21% više nego na kraju 2023. Grupa upravlja vlastitom imovinom, imovinom osiguranika koji preuzimaju investicijski rizik te imovinom iz financijskih ugovora unutar svojih društava, koja je tijekom 2024. porasla za 15% dosegnuvši 3,9 milijardi eura. Sukladno svojoj investicijskoj strategiji, Grupa nije bitno mijenjala konzervativni stav i kvalitetu investicijskog portfelja kojeg uglavnom čine (54%) obveznice pretežno visokog kreditnog rejtinga s razvijenijih tržišta. Dodatno, Grupa upravlja imovinom kroz zajedničke fondove, individualno upravljanje investicijama, mirovinske fondove i alternativna ulaganja.
PROVEDBA DIVIDENDNE POLITIKE
Zavarovalnica Triglav nastoji svoje dionice učiniti profitabilnim, sigurnim i stabilnim ulaganjem za investitore. Tijekom 2024. ostvarila je ukupan prinos od 21% od čega se 4% odnosi na dividendu. Isplatila je dividende dioničarima u iznosu koji je premašio poslovni rezultat Grupe u 2023. godini, pri čemu je ostala dosljedna svojoj dividendnoj politici i njezinim ciljevima, vodeći pritom računa o specifičnim izazovima s kojima se suočila u 2023. godini, ali i o pozitivnim izgledima za 2024. koji su se u konačnici i ostvarili.
ODRŽIVI RAZVOJ
Grupa Triglav dosljedno ostvaruje svoje ambicije u području održivog poslovanja, a taj je put nastavila i u 2024. godini. Udio ESG obveznica u njezinom investicijskom portfelju povećan je za dva postotna boda te je dosegao 13%. Svi zajednički fondovi Grupe u Sloveniji, u s Uredbom SFDR, transformirani su u fondove koji promoviraju ekološke i društvene vrijednosti, zahvaljujući čemu je smanjen ugljični otisak opsega 1 i 2 za 10% dok je udio električne energije iz obnovljivih izvora porastao za 4 postotna boda, dosegnuvši 66%. Grupa kontinuirano osigurava visoke standarde korporativnog upravljanja te potiče kulturnu raznolikost, jednakost i uključivost te kroz brojne društvene i ekološki odgovorne projekte nastavlja graditi blisku povezanost sa zajednicama u kojima posluje. Također, Grupa je unaprijedila i izvještavanje o održivosti u godišnjem izvještaju za 2024. godinu te ga je uskladila za zahtjevima CSRD direktive i ESRS standardima.
STRATEŠKE AMBICIJE GRUPE TRIGLAV DO 2030.
Grupa Triglav uspješno je ostvarila, a u nekim područjima i premašila strateške ciljeve postavljene za prethodno razdoblje. Njezino poslovanje ostaje profitabilno, sigurno i usmjereno na održivost. U 2024. profitabilnost kapitala nadmašila je cilj od 10% dok je obujam poslovanja – unatoč padu u segmentu Zdravlja – ostao iznad planiranog, uz kontinuirani rast udjela premije izvan Slovenije. Fokusirajući se na klijente, Grupa je unaprijedila korisničko iskustvo u svim fazama, od sklapanja osiguranja do postprodajnih aktivnosti, razvila je ponudu, digitalizirala procese, optimizirala prodajne kanale te je ojačala mrežu strateških partnerstva. Jedan od ključnih pokazatelja uspjeha je zadovoljstvo klijenata i zaposlenika, a rezultati mjerenja potvrđuju visoku razinu zadovoljstva, čak i u posljednjim, izazovnim godinama.
O strateškim ambicijama do 2030. godine predsjednik Uprave Zavarovalnice Triglav, Andrej Slapar, izjavio je: „U razdoblje do 2030. ulazimo s ambicioznom strategijom, oblikovanom u skladu s izazovima i promjenama u okruženju te našim mogućnostima. U njezinoj provedbi slijedit ćemo misiju Stvaranje sigurnije budućnosti i, u skladu s novom vizijom, dodatno jačati prepoznatljivost Grupe Triglav kao međunarodne osigurateljne i financijske grupacije. Naša ambicija je do 2030. godine udvostručiti poslovne rezultate i ostvariti značajan rast na tržištima izvan Slovenije. U razdoblju od 2025. do 2030. godine, u skladu s našom dividendnom politikom, planiramo dioničarima isplatiti oko 400 milijuna eura dividendi, pritom održavajući ciljanu kapitalnu adekvatnost te osiguravajući uvjete za daljnji rast i razvoj. Fokusirajući se na klijente, nastavit ćemo s digitalizacijom te dodatno unaprijediti naše strateške pristupe kako bismo odgovorili na promjenjive zahtjeve tržišta i naših osiguranika. U našim redovima želimo okupiti suradnike koji su predani, timski orijentirani, poduzetnički nastrojeni i povezani s našim zajedničkim vrijednostima.
[1] Informacije se temelje na nerevidiranim podacima o poslovanju Grupe Triglav u 2024. godini. Prikazane informacije odnose se na usporedbu s rezultatima iz 2023. godine.