Grupa poslovala uspješno, predloženi iznos dividende 2,5 EUR

5. 4. 2017

Triglav Osiguranje Zagreb bilježi rast poslovanja u 2016. godini i tržišni udio

 

Poslovanje Triglav grupe u 2016. godini bilo je uspješno i u skladu sa strateškim smjernicama, koje se zasnivaju na profitabilnosti i sigurnosti poslovanja te na očuvanju financijske stabilnosti. Na sjednici, koja je bila 4. 4. 2017., Nadzorni odbor Zavarovalnice Triglav potvrdio je revidirani godišnji izvještaj Triglav grupe i matičnog društva za 2016. godinu. Uprava i Nadzorni odbor zajedno će  predložiti skupštini da dio akumulirane dobiti u visini od 56.837.870,00 EUR odobri za isplatu dividendi, što predstavlja 69% konsolidirane neto dobiti Triglav grupe ostvarene u 2016. Predlaže se dividenda od 2,50 eura bruto po dionici. Obavijest o sazivanju skupštine dioničara Zavarovalnice Triglav biti će objavljeno 21.4.2017. Triglav Osiguranje Zagreb, koji je dio Triglav Grupe, je u 2016. godini ojačao svoj tržišni udio na hrvatskom osigurateljnom tržištu i dosegnuo 8-postotni rast ukupne premije.

 

Dobit Grupe viša od planirane. Grupa je ostvarila bruto poslovnu dobit u visini od 95 milijuna eura (planirana je između 80 i 90 milijuna eura), što je prvenstveno posljedica vrlo uspješnog poslovanja u djelatnosti osiguranja. S druge strane, na poslovanje su negativno utjecale još uvijek nepovoljne prilike na financijskim tržištima, a kao posljedica toga i pad prinosa od financijskih ulaganja od 27 % ako se ne uračuna prinos od  osiguranja na temelju ugovora o životnom osiguranju vezanog uz jedinicu.

 

Uspješno poslovanje u osiguravajućoj djelatnosti. Već drugu godinu ostvaren je porast premija. Grupa je fakturirala 936 milijuna eura konsolidirane bruto premije osiguranja i suosiguranja, a planirano je bilo oko 900 milijuna eura. U svih šest zemlja gdje je Grupa prisutna postignut je porast premija. U Sloveniji porast je iznosio 2 %, na tržištima izvan Slovenije Grupa je fakturirala 17,3 % konsolidirane premije, dok je prosječni rast premija Triglav grupe iznosio 2 % odnosno 9 %, ako se kod godišnje usporedbe uzme u obzir prodaja češkog društva za osiguranje u 2015. godini. Fakturirane bruto štete Grupe i bruto operativni troškovi osiguravajuće djelatnosti Grupe bili su za 2 % viši nego godinu dana prije toga, i to prvenstveno zbog viših troškova pribavljanja osiguranja. Dobro poslovanje u osnovnoj djelatnosti neživotnih i zdravstvenih osiguranja u 2016. godini odražava kombinirani kvocijent Triglav grupe u visini od 92,9 % (planirana vrijednost oko 95 %). Ovaj indikator mjeri uspješnost u osiguravajućoj djelatnosti bez prinosa od ulaganja, a njegova vrijednost ispod 100 znači da je poslovanje pozitivno.

 

Poboljšane kreditnih rejtinga, čvrsta financijska stabilnost i vodeći položaj u Adria regiji. Priznate kredit rejting agencije S&P Global Ratings i A.M. Best dignule su već ionako visoke kreditne rejtinge Triglav grupe s »A-« na »A«. Rejtinzi imaju stabilnu srednjoročnu prognozu. Triglav grupa kao vodeća osiguravajuća i financijska grupa u Sloveniji svoj je tržni udio povećala za 0,2 postotnih bodova na 36,2 %. Svoj je položaj na tržištu poboljšala tako u Srbiji kao i u Hrvatskoj, dok je u Bosni i Hercegovini, Makedoniji i Crnoj Gori njen udio na tržištu pao za manje od 1 %, sa time da je u tim državama uvjerljivo održala svoj vodeći položaj na tržištu.

 

Sa novom strategijom u 2017. godinu. Triglav grupa je sljedeće četverogodišnje razdoblje započela krenuvši na put prema modernoj, inovativnoj i dinamičnoj financijsko-osiguravajućoj grupi, koja čvrsto ostaje na vodećem mjestu u Sloveniji i u široj regiji. Nova strategija stavlja glavni naglasak na poslovanje prilagođeno strankama i usmjereno u digitalizaciju, višekanalni pristup i usluge asistencije. Osiguranje i upravljanje imovinom ostaju dva stupa Triglav grupe, dok će drugi stup biti dodatno ojačan. Grupa ostaje prisutna na postojećim tržištima u regiji u koje namjerava i dalje odgovarati odgovorno i aktivno.

 

Predsjednik uprave Zavarovalnice Triglav Andrej Slapar je izjavio: »Zadovoljni smo s poslovanjem u 2016. godini, a rezultati su čak viši od planiranih. U 2017. ulazimo u novo četverogodišnje razdoblje. Uprava i Nadzorni odbor zajedno će ovogodišnjoj skupštini predložiti raspodjelu akumulirane dobiti Grupe i isplatu dividendi za 2016. godinu u skladu sa politikom o dividendama matičnog društva. Kod toga se uzima u obzir postojeća i očekivana adekvatnost kapitala grupe kao i korištenje kapitala i izvori kapitala prema vlastitoj procjeni rizika. U slučaju da se odobri dividenda u predloženom iznosu, dionica Zavarovalnice Triglav ostat će jedna od najunosnijih u Sloveniji i globalno u osiguravajućem sektoru.“ 

Grupa Triglav na hrvatskome tržištu

Triglav osiguranje Zagreb nastavilo je premijski rast i tijekom 2016. godine te je ukupna premija Društva povećana za 7,2 % odnosu na 2015. godinu, dok je ukupno hrvatsko tržište osiguranja poraslo tek za 0,4 %. Gledano po vrstama osiguranja - premija neživotnih osiguranja Društva porasla je za 8,6 %, istovremeno tržište neživotnih osiguranja raslo je 0,8 %, a premija životnih osiguranja porasla je za 0,7 %, dok je hrvatsko tržište životnih osiguranja palo za 0,55 %. Prodajni rezultati odrazili su se i na tržišni udio, koji je u 2016. godini porastao s 3,9 % na 4,2 %. Triglav osiguranje Zagreb je poboljšao i kombinirani količnik kao pokazatelj uspješnog poslovanja u osnovnoj djelatnosti.

 

„U 2016. godini ostvarili smo zacrtani plan poslovanja te smo rastom premije i racionalizacijom troškova godinu završili uspješno. Mogu reći da smo uspješno ušli u 2017. godinu u kojoj obilježavamo 50 godina poslovanja na hrvatskom tržištu, a tradicija poslovanja Triglava je još duža – traje 115 godina. Toliko duga tradicija dokazuje da našim osiguranicima pružamo ono što im je najvažnije – sigurnost.“, izjavio je Marin Matijaca, predsjednik Uprave Triglav osiguranja Zagreb.

 

Digitalni godišnji izvještaj i publikacija za investitore. Godišnji izvještaj Triglav grupe i Zavarovalnice Triglav za 2016. godinu dostupan je u PDF formatu na web stranici triglav.eu. Izvještaj pod naslovom »Naši ciljevi. Naša strast.« objavljen je i na samostalnoj internetskoj stranici http://letnoporocilo.triglav.eu/2016/ i http://annualreport.triglav.eu/2016/. Ovaj put godišnji izvještaj prati i poslovna publikacija za investitore koja nudi dodatan pogled na bitne oblasti poslovanja, kao što su nova strategija za period 2017.-2020., tržišni položaj i mogućnosti za razvoj Triglav grupe.

 

 

Podijeli na:
Share on Google+